ای ار داک

  • ۰
  • ۰

تحلیل فیلم

تجزیه و تحلیل دانلود فیلم فرایندی است که در آن فیلم از نظر mise-en-scène ، فیلمبرداری ، صدا و ویرایش آنالیز می شود. یکی از راه های تحلیل فیلم ها ، تجزیه و تحلیل عکس به ضرب گلوله است ،تاپ موویز اگرچه این فقط برای کلیپ ها یا صحنه های کوچک استفاده می شود. تحلیل فیلم با تئوری فیلم ارتباط تنگاتنگی دارد.

بسیاری از نویسندگان مختلف رویکردهای مختلفی برای تحلیل فیلم ارائه می دهند. ژاک آومنت و میشل ماری در انتشارات خود از تحلیل فیلم [1] چندین نکته کلیدی در مورد تجزیه و تحلیل فیلم ارائه می دهند. (1) روش کلی تجزیه و تحلیل فیلم وجود دارد ، (2) تجزیه و تحلیل فیلم هرگز نمی تواند نتیجه بگیرد ، زیرا همیشه چیز دیگری برای کشف وجود خواهد داشت و (3) لازم است که فرد برای داشتن یک فیلم از تاریخ فیلم آگاهی داشته باشد. تحلیل و بررسی. آنها انواع مختلفی از رویکردها را تشخیص می دهند: (1) تجزیه و تحلیل فیلم مبتنی بر متن (رویکرد ساختاری) ، (2) تجزیه و تحلیل مبتنی بر موضوع (رویکرد روایی) ، (3) رویکرد تصویر و صدا (تجزیه و تحلیل نمادین) ، (4) رویکرد روانکاوی و (4) 5) رویکرد تاریخی.

روش دیگر توسط توماس و ویویان سوچاک در انتشار خود مقدمه ای برای فیلم پیشنهاد شده است. [2] آنها پیشنهاد می کنند بیننده می تواند عناصر زیر را رعایت کند: (1) تجزیه و تحلیل فضای فیلم ، (2) تجزیه و تحلیل زمان فیلم و (3) صدای فیلم. از آنجا که آنها بیشتر بر جنبه های نمادین فیلم تمرکز می کنند ، عناصر اضافی دیگری را ارائه می دهند: تصویر ، لحن ، ترکیب و حرکت.


فهرست
1 تجزیه و تحلیل آیکونی
2 تجزیه و تحلیل نشانه شناسی
3 رویکرد روانکاوی
4 شات با تجزیه و تحلیل شات
5 تحولات اخیر تحلیلگران فیلم مبتنی بر اینترنت
6 همچنین ببینید
7 مرجع
8 پیوند خارجی
آنالیز آیکونی
تحلیل آیکونیک اساساً با تصویر یا تصویر (و گاهی اوقات نیز با صدای فیلم) سروکار دارد. در تحلیل نمادین سعی می کنیم بفهمیم که چگونه عناصر مختلف تصویری معنای فیلم را منتقل می کنند. در تاریخ فیلم نمونه های مختلفی وجود دارد که تصویر حتی بیشتر از عناصر اصلی فیلم است (یعنی فیلم های پیش از جنگ جهانی دوم آوانگارد ، نئورئالیسم ایتالیا ، نوآر فیلم و غیره). با این حال امروز در بیشتر فیلم های روایی (فیلم داستانی) سعی می کنیم عناصر تصویری را از مخاطب مخفی کنیم و آنها را در پشت داستان نقاب کنیم. [3] در چنین فیلمهایی معمولاً تجزیه و تحلیل تصویر به این ترتیب دشوار است (اگر اتفاق بی معنی نباشد). بنابراین ، ما بیشتر اوقات تمایل داریم عناصر مختلف دیگری مانند نور ، حرکت دوربین (نگاه به فیلمبرداری) ، ترکیب و غیره را رعایت کنیم و سعی کنیم درک کنیم که چگونه این عناصر بر سایر عناصر فیلم مانند داستان ، روحیه و غیره تأثیر می گذارند یا متقاطع هستند. از تک تصویری و از نزدیک با تکنیک های تولید فیلم ارتباط دارد ، بنابراین لازمه درک مختصری از این عناصر فنی فیلم ، بیشتر روش تحقیق برای مدارس فیلم و سایر مؤسسات آموزشی است. منتقدان فیلم معمولاً از این روش به عنوان یک رویکرد "تنها" استفاده نمی کنند ، بلکه آنها بیشتر از آن به عنوان بخشی از روش تحلیل دیگر استفاده می کنند.

آنالیز نشانه شناسی
نشانه شناسی (که به آن مطالعات نشانه شناسی نیز گفته می شود و در سنت سوسورایی به نام نشانه شناسی) مطالعه معنا سازی ، نظریه فلسفی علائم و نمادها است. این شامل مطالعه علائم و فرآیندهای علائم (نشانه شناسی) ، نشانه گذاری ، نامگذاری ، تشبیه ، قیاس ، استعاره ، نمادگرایی ، دلالت و ارتباط است. نشانه شناسی ارتباط نزدیکی با حوزه زبانشناسی دارد که به نوبه خود ساختار و معنای زبان را بطور خاص بررسی می کند. با این حال ، متفاوت از زبانشناسی ، نشانه شناسی نیز سیستم های نشانه های غیر زبانی را مورد مطالعه قرار می دهد. نشانه شناسی اغلب به سه شاخه تقسیم می شود: معنایی عبارت است از رابطه بین علائم و چیزهایی که آنها به آنها اشاره می کنند. معنی یا معنای آنها. نحو رابطه بین علائم در ساختارهای رسمی است. عمل گرایی رابطه بین علائم و عوامل استفاده از علائم است.

رویکرد روانکاوی
فلسفه یونان باستان "واژگون ساختن اساطیر" [استناد مورد نیاز] به عنوان تعریفی از درک زیبایی شناسی بلند است. [4] برای افلاطون ، اروس هنگامی که سوژه به دنبال فراتر رفتن از خودش و تشکیل یک ارتباط با دیگر عینیت می شود ، جلوه ای تقریباً متعالی می گیرد: "نظم واقعی رفتن ... به چیزهای عشق ، استفاده از زیبایی های زمین به عنوان قدم است. ... به همه اشکال منصفانه ، و از اشکال منصفانه گرفته تا اقدامات عادلانه ، و از اقدامات منصفانه گرفته تا مفاهیم منصفانه ، تا زمانی که از تصورات منصفانه به مفهوم زیبایی مطلق برسد ". [5]

 

عکسبرداری با استفاده از شات
این یک توصیف مکتوب از یک دنباله مشخص در یک فیلم به ترتیب عکس است. طبق گفته های مایکل رایان و ملیسا لنووس ، هنگام انجام تجزیه و تحلیل عکس به ضرب شات ، ما با توصیف تکنیک های مورد استفاده در عکس ها یا تصاویری که در حال تجزیه و تحلیل هستیم ، شروع می کنیم. پس از آن ، ما همچنین باید توضیح دهیم که این تکنیکها هنگام تماشای فیلم چه اثراتی می توانند ایجاد کنند. به عنوان مثال ، دوربین آنچه را که در فیلم می بینیم هدایت می کند بنابراین تغییر در زاویه های دوربین در تفسیر مخاطبان از معانی که فیلم سعی دارد آن را انتقال دهد تأثیر می گذارد. برخی از تکنیک های مورد استفاده در تولید فیلم می تواند ترکیب (پیش زمینه / پس زمینه ، قاب / رومینگ و غیره) ، فیلمبرداری (کلوزآپ ، شات متوسط ​​و شلیک بلند ، شات تابه ، شیب شیب و غیره) ، ویرایش (مونتاژ ، مطابق خط چشم ، و غیره) ، و غیره. [6]

تحولات اخیر تحلیلگران فیلم مبتنی بر اینترنت
تعدادی از رویکردهای متنوع تجزیه و تحلیل فیلم پدید آمده و محبوبیت زیادی در اینترنت پیدا کرده است ، مانند روشهای Red Letter Media و Rob Ager. [7] [8] در اتاق 237 ، یک فیلم مستند 2012 با نمایش انواع تفسیرها از فیلم ترسناک استنلی کوبریک در سال 1980 با عنوان The Shining ، در جشنواره کن نمایش داده شد و پوشش گسترده ای از رسانه ها را به دنبال داشت و یک توافق توزیع ایجاد کرد. [9] [10] از آن زمان این فیلم اظهارنظرها و مباحثات قابل توجهی از طرف منتقدین فیلم و جوامع فیلم ایجاد کرده است. [11] [12] [13] [14]

 

منبع : 

https://top-movies.ir/

  • ۹۹/۰۱/۱۷
  • محمد طالبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی